Tavoite
Jäsenrekisterin ja laskutusprosessin nykyaikaistaminen sekä rajapintojen luominen järjestelmään muita yhteistyötoimijoita varten.
Kokemus SprintIT:stä
“SprintIT on ollut projektissa todella sitoutunut, ammattitaitoinen ja hyvä kumppani. Asiat etenivät hyvällä tahdilla, erittäin hyvässä hengessä.”
Suurin lisäarvo
Automatisoinnin ja jäsenten itsepalvelumahdollisuuden ansiosta järjestölle elintärkeän jäsenrekisterin ylläpito hoituu ilman virheitä pienilläkin henkilöresursseilla.
Ruotsinkielisten diplomi-insinöörien ja arkkitehtien järjestön Tekniska Föreningen i Finlandin eli lyhyesti TFiF:in noin 4500 jäsentä ovat entistä tyytyväisempiä jäsenpalveluihin. He voivat nyt itse ylläpitää omia jäsentietojaan ja vaikka etsiä toisiaan sähköisestä jäsenkatalogista verkostoituakseen tai tehdä online-tilavarauksen. Kaikki tämä tapahtuu upouudessa Odoo-jäsenportaalissa.
Jäsenrekisteri on jokaiselle liitolle, järjestölle, yhdistykselle ja seuralle yksi tärkeimmistä työkaluista. Sen hallinnointi on kuitenkin monelle vähin resurssein toimivalle yhteisölle usein hyvin työlästä. Myös tämän päivän tietosuojavaatimusten täyttäminen voi edellyttää työkalujen ja toimintamallien tarkastamista ja uudistamista.
”Jäsenrekisterimme ei vastannut enää tämän päivän tarpeita ja uudistus oli välttämätöntä”, kertoo TFiF:n IT-projektipäällikkö Annika Nylander. ”Esimerkkinä jäsenlaskutuksemme, jonka pystyimme ennen uudistusta tuottamaan ainoastaan paperilaskutuksena."
”Nyt jäsen saa valita missä muodossa haluaa laskun ja laskutus onnistuu myös e-laskutuksena. ”
"Valitsimme toiminnanohjausjärjestelmäksi Odoon, joka on käytössä myös tärkeillä ja läheisillä yhteistyökumppaneillamme TEK:llä (Tekniikan Akateemiset) ja DIFF:llä (ruotsinkieliset insinöörit) Toimintamme ja tarpeemme ovat luonnollisesti samankaltaisia ja yhteistyömme tiivistä."
”Manuaalista työtä oli paljon ja nyt erilaiset automatisoidut rajapinnat sekä muut automatisoidut toiminnot keventävät työtaakkaamme. Nyt voimme myös olla varmoja, ettei tietoturva tai tietosuoja vaarannu. Tärkein toimintomme laskutus on nyt aivan eri tasolla kuin ennen. Voidaan sanoa, että laskutus taipuu nyt asiakkaan tarpeisiin eikä toisin päin”, iloitsee Nylander.
”Tärkeimmät tavoitteemme uudelle ratkaisulle olivat tehokas laskutus ja modernit, rajapinnat muita yhteistyötoimijoita varten.”
”Toimistoprosessimme on nyt optimoitu tehokkaiksi, manuaalinen työ on vähentynyt merkittävästi, ja näiden seurauksena myös virheet ovat vähentyneet. Meillä on tehokas jäsentietojen hallinta ja ylläpito, rajapinnat, tehokas raportointi, keskitetty tietojen tallentaminen ja jäsenportaali.
Lue myös, miten yksi Suomen suurimmista ammattijärjestöistä, Tekniikan Akateemiset ry TEK, on automatisoinut rutiineja Odoon avulla.
Tutustu myös muihin järjestöasiakkaisiimme.
"SprintIT on ammattitaitonen ja sitoutunut kumppani"
”Olemme saaneet Odoon avulla onnistuneesti modernisoitua liittomme it-järjestelmät. Sprintit on ollut projektissa todella sitoutunut, ammattitaitoinen ja hyvä kumppani. Asiat etenivät hyvällä tahdilla, erittäin hyvässä hengessä ja olen tuntenut, että meitä on arvostettu ja kuultu vaikka olemmekin suhteellisen pieni asiakas."
Onko jäsenrekisterissäsi tarvetta kehittämiselle?
Odoon avulla voit automatisoida monet manuaaliset rutiinityöt